ZZP’ers

Als zzp’er ben jij  in feite je eigen bedrijf. Het is een kunst om een goede balans te hebben tussen jezelf als persoon en als bevlogen ondernemer. Het formuleren van je eigen missie en visie helpen je daarbij. Bovendien zijn missie en visie jouw persoonlijke bron voor het starten en/of verder ontwikkelen van jouw ondernemerschap.

Starters

Starten vraagt om een goed gefundeerd plan. Jij bent zelf je eigen bedrijf. Jouw persoonlijke visie is de visie van je bedrijf. Het levert je veel op om dat woordelijk paraat te hebben. Jouw eigen missie en visie vormen zowel een houvast voor het kiezen van een toekomstgerichte ontwikkeling als voor het oplossen van praktische zaken. Het coachingstraject is specifiek en zeer persoonlijk gericht, waardoor jij als starter een concept ontwikkelt dat precies op jouw maat is afgestemd.

 

Ervaren zzp’ers

Er komt altijd een moment waarop een vorm van twijfel ontstaat of de gekozen weg nog steeds de juiste is. Een ervaren zzp’er weet veel van zichzelf en het bedrijf, maar kan toch behoefte hebben aan reflectie over verdieping, over verbreding of over een algehele koerswijziging. Het is dan tijd om bewust ruimte te maken voor herijking van wat is. Het samenstellen van een (nieuw) strategisch meerjarenplan dat wordt opgesteld vanuit de eigen unieke persoonlijke kenmerken en werkwijze is dan een logische stap. Het geeft richting voor nieuwe stappen en nieuwe energie. Jouw persoonlijke thema is leidend voor het coachingstraject. Voorbeelden van een dergelijke thema’s:

  • Ik voel mij niet meer thuis in de rol waarvoor organisaties mij inhuren. Hoe verander ik mijn huidige rol naar een andere rol die beter bij mij past?
  • Mijn intrinsieke motivatie dreigt te verminderen en ik krijg moeite om mijn werkzaamheden goed af te ronden. Wat zou ik kunnen doen voordat dit grote financiële gevolgen gaat krijgen? 
  • Welke waarde laat ik prevaleren bij het aannemen of bewerkstelligen van een klus? 
Wat levert het op

Het volgen van een coachingstraject betekent dat er tijd wordt vrijgemaakt voor reflectie en ontwikkeling. De opbrengst is dat de zzp-ondernemer zichzelf verrijkt met nieuwe inzichten en nieuwe energie, waardoor het bedrijf beter geborgd is en jij als mens en ondernemer met een nieuw realisme aan de slag gaat.

Het traject

Het traject omvat meestal 8 à 10 gesprekken van 1,5 – 2 uur. Soms wordt er huiswerk meegegeven. Van het hele traject wordt een verslag bijgehouden. De coaching wordt afgesloten met een concreet en strategisch stappen- of meerjarenplan op maat.

Een kennismakingsgesprek is altijd mogelijk. Vragen of meer informatie kan per telefoon of contactformulier.